Huacachina- Lima- Mancora- ECUADOR!- Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu Huacachina- Lima- Mancora- ECUADOR!- Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu

Huacachina- Lima- Mancora- ECUADOR!- Guayaquil

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 Januari 2011 | Ecuador, Guayaquil

Lieve mensen, hier ben ik alweer.
Vanuit Ecuador! Ja soms gaat de reis ineens heel snel voor me gevoel. Alweer op de helft. Heb de reisziekte al wel te pakken hoor, wil nu wel veel meer van de wereld zien. Ik vind het geweldig.
Ik zou even verder gaan waar ik was gebleven de laatste keer. Ik was toen naar Nazca geweest, waar je de lijnen kon zien in het zand. Na Nazca ben ik met een local bus voor nog geen euro naar Ica gegaan, heerlijke reis, lekker geslapen. Alleen worden Lieneke en ik nog al gek van de mensen die steeds in de bus komen om eten en drinken te verkopen. Ze schreeuwen erover waardoor je dus steeds wakker wordt. Die mensen kan je ook wel als kinderen omschrijven. Kinderen zie je overal werken. Heb er nog steeds wel moeite mee om dat te zien.
Aangekomen in Ica werd ik aangevallen door een bewaker, Lieneke ging naar de wc en die bewaker van het busstation wilde maar weten waarik heen ging en ik mocht geen taxi pakken welke ik wilde. Hij vond me maar brutaal en begon heel vervelend te doen. Ik vond het echt beetje eng. Toen Lieneke terug was zijn we maar hard gaan lopen naar een taxi en daar in gesprongen. Naja taxi het was een tuk tuk. Zo´n motortaxi met een bak achterin. Naja we konden er net in met onze tassen. Onderweg begon deze taxichauffeur ook nog vervelend te doen. Hij ging vragen hoe we heetten etc. boeit helemaal niks, hij moet me gewoon naar de bestemming brengen. Onderweg stopte die nog bij een benzinestation, en vroeg die om geld om te tanken (vooraf betalen) nou no way dat wij dat deden. Nou toen was die helemaal pissed. Gelukkig deed de rit maar 10 min, maar voelde heel lang. Toen zette hij ons ook nog af voor een hotel en liep naar binnen en zei 2 dames, ik schreeuwen neeeee!! Pff duur hotel. Ik kon die man wel schieten. Had het toen echt even gehad met de mannen in Peru. Gelukkig vonden we een heerlijk hostel op aanraden van een meisje uit Nazca. Klein hostel met een soort van chaletten waar je in kon slapen en een heerlijk zwembad met een bar met te lekkere sapjes. Daar dan ook direct ingedoken want te temperaturen lopen op, hoe hoger ik kom. In het hostel kon je ook direct boeken voor sandboarden. Daarvoor was ik ook gekomen. Het plaatsje ligt midden in een zandwoestijn. Die avond wezen sandboarden bij zonsondergang. De foto´s staan op facebook. geweldig was dit! Ik ben nu helemaal klaar voor snowboarden :) Maar even voor de gene die niet weten wat sandboarden inhoud, je gaat met een buggy met een groep van 6 mensen scheuren door de zandduinen, het lijkt wel net een achtbaan, maar dan enger want je ziet niet goed diepte.
Bovenop een berg van zand stop je en daar krijg je dan een soort snowboard, je moet ook ook waxen net als bij snowboarden en erop staan en woei daar ga je dan keihard. Je kan er ook op liggen op je buik. Dit deed bijna iedereen behalve Lieneke en ik. Wij zijn de bikkels! Hehe, wat hebben wij gelachen om een groepje dikke wichters die steeds vielen en onder het zand zaten. Maar iets te hard gelachen want van de ene hoogste berg, vond ik dat het iets te goed ging, ik wilde remmen (met je hand in het zand achter je) maar dat ging niet helemaal goed. Ik maakte 3 keer een salto. Maar na het zand uit mn bh en onderbroek te hebben gehaald en het zand uit mn mond te hebben gespugt, mn board weer omgedraaid en verder gegleden van de berg. Geweldig gevoel. Nu ik erover schrijf wil ik het nog wel 10 keer doen. Wintersport here I come! :)
Verder was er in Huacachina niet zoveel te doen, dus de volgende ochtend vroeg maar vertrokken. Op naar Lima! Daar zouden we Nacho ook weer zien. Contact met hem kunnen leggen op het busstation in Lima. We hadden verwacht in Lima weer een party te kunnen maken, maar dat viel tegen. Het hostel waar we waren was redelijk suf en het uitgaansleven wat oke, maar de gratis clubs waren redelijk rustig. De clubs waar je voor moest betalen bleken leuk te zijn, maar ik had niet veel geld er voor over. In Lima beetje sightseeing gegaan met Lieneke en Nacho en voornamelijk de minuten afgeteld tot het afscheid nemen van Lieneke. Want dat is gebeurd in Lima. We hebben nog een chocoladecake en een fles wijn gedronken na een heerlijke diner en de volgende ochtend was het zover. Lieneke stapte in de taxi. Ze keek nog om en ik zag de tranen over de wangen. Ik kon toen natuurlijk ook weinig anders dan huilen. Ik heb zo leuke tijd met haar gehad, dat ik haar zeker weten weer ga zien in Nederland! Als goed is komt ze me zelfs ophalen van schiphol heheh.
Gelukkig had ik Nacho nog. In het hostel nog snel al mijn Foto´s geupload.Want Nacho en ik gingen het avontuur opzoeken. We gingen een goedkope bus nemen naar Mancora. Wat zo 18 uur duurt. We moesten hiervoor in Lima eerst naar een buitenwijk station. We wilden er heen met een localbus. Lekker goedkoop. Maar telkens als we de goede bus aanhielden en we liepen 1 stap naar de bus met een dikke tassen reden ze heel hard door. Heel frustrerend. Uiteindelijk wel een bus kunnen pakken. En wat voor 1 haha. De bus was niet hoger dan 1.60 van binnen waardoor ik helemaal krom stond en Nacho met zijn 1.90 of meer stond met zn hoofd tussen zn knieen. Gelukkig was er snel een zitplek. Helemaal inelkaar gedoken tussen de baby´s en kinderen aangekomen. Gelukkig het eerste deel overleefd. Want we hadden een bijna bijna ongeluk onderweg. Dood eng verkeer in Lima. En zo snel ben ik ook niet weer bang.
Aangekomen op het busstation bleken er geen bussen meer te gaan naar mancora! Ow nee hea, dacht ik. En we hadden nog zo goed nagevraagd overal. Maar we konden wel naar een ander plaatsje endaar overstappen op de bus naar Mancora. Dat dus maar gedaan. Deze bussen waren helemaal niet zo onveilig of slecht als ze ons hadden verteld in hostels. Heerlijk geslapen op Nacho schouder. Aangekomen in Mancora ingecheckd bij een heerlijk luxe hostel aan het strand. Heerlijk! Voeten in het zand, drankje erbij en genieten maar. Dit heb ik dan ook voornamelijk gedaan 3 dagen. Ook heb ik gesurfd daar. Ontzettend leuk. Ik had 1 les. Maar dat ging heel goed. Ik bleek direct staan en ging kei hard op de golven. Hij zei je hebt geen les meer nodig je moet alleen zelf oefenen. Maar ik wist het niet zo zeker, want ik had mezelf flink bezeerd 2 keer. Want je gaat zo hard op het strand af. En op zo surfboard zit geen rem. Hoe stop je dan? Ik liet me steeds in het water vallen net voor het strand maar dan kwam er een golf en die sleurde me keihard over het zand en krijg je ook nog die board op je hoofd. Na dit 5 keer tehebben gehad en steeds terug te moeten zwemmen op je board, ben je bek en bekaf! En heb je pijn overal. Mijn huid op mijn heup lag open en mn duim was achterovergeklapt met een golf met mijn board. Maar dit mocht de pret niet drukken ik vond het geweldig en ik ga het volgende week ook zeker weer doen en montanita.
Van Mancora ben ik samen met Nacho naar Ecuador gegaan. Guayaguil op precies te zijn. Deze busrit van vreselijk. Want bij de grens hebben we 3uur gewacht midden in de nacht. Ik was zo moe dat ik niet meer kon staan en ik was misselijk. Ik sliep daarvoor namelijk heel diep. De computersysteem lag eruit van de immigratie. Gelukkig daarna in de bus verder kunnen slapen maar lekker was wat anders.
In guayaguil best lang gezocht naar een goedkope hostel, maar na 3 taxiritjes en 10 dollar armer aangekomen in een fijn hostel. Aan het hostel zat ook een touragency en daar heb ik Galapagos geboekt! Jaja, morgenvroeg gaat het gebeuren. Een van mijn wensen komen uit. Een rib uit mijn leven wat het kost maar heb het er helemaal voor over! 5 dagen ga ik er zijn. Wordt rond gecruisd in een boot, ga snorkelen. Heerlijk genieten. Daarna ga ik naar Montanita. Nacho weer opzoeken. Want daar heb ik vandaag afscheid van genomen voor een paar dagen. Nacho ken ik al van bolivia. Al zo 5 weken ong. Je merkt dat mensen echt wat voor je gaan betekenen. En het ook best lastig is om even weer om te schakelen. Je bent even gewend dat je altijd iemand hebt om mee te praten, eten, lachen en tripjes te doen. Ow ik heb met Nacho nog dolfijnen gaan bekijken. Duurde zo 3 uur met de bus maar dan heb ik wel een glimp opgevangen. Foto´s maken ervan was iets te moeilijk aangezien die beesten te snel waren maar het was best gezellig. Zo in een bootje met zonsondergang :)
Ja de zon, daar wil ik niet meer zonder. Heerlijk vind ik het, wel warm soms, maar je hoort me niet klagen. Gisterenavond voor Nacho nederlands eten gemaakt. Gehaktballen met sperziebonen en gekookte aardappelen, smullen dat het was! Dan mis ik NL wel hoor.
Lieve mensen, ik ga me klaar maken voor morgenvroeg. 6uur moet ik de taxi hebben, lekker vroeg. Ik heb er heel veel zin in. Ik laat jullie weten hoe het was!
Ik zit nog te twijfelen of ik naar colombia ga. Iedereen zegt dat het heel mooi is, dus ik moet wel hea ;) Maar eerst galapagos daarna strand en daarna jungle denk ik. Leuk leuk leuk!
Tot snel Liefs Janneke

  • 02 Februari 2011 - 14:15

    Lieneke:

    Nou....leest nou helemaal niemand jou geweldige verhalen?
    Ik heb er van genoten hoor lieverd!!
    En wat waren we goed he in het sandboarden!:)

Verslag uit: Ecuador, Guayaquil

Janneke

Van Buenos Aires tot en met Cancun reizen :D

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 29297

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 15 Mei 2011

Latijns-Amerika!

Landen bezocht: