Laatste dagen alweer! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu Laatste dagen alweer! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen alweer!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

26 Mei 2011 | Mexico, Playa del Carmen

De tijd vliegt. En dan ook echt heel snel. Ik kan me oud en nieuw nog herinneren als de dag van gisteren. Ik als ik denk dat ik het mooie weer en de geweldige stranden en blauwe zeeen vaarwel moet zeggen heb ik nog echt geen zin om terug te gaan. Ik vermaak me nog wel. Maarja, het leven kan niet altijd vol plezier zijn.Er moet ook weer geld verdiend worden.

Antigua. Dit is een heel mooi stadje. Veel reizigers doen hier een spaans cursus. Het is er dan ook goedkoop. Je kan er uitgaan, je hebt cultuur en een geweldige markt met handgemaakte spullen. Ik kan wel zeggen ik hou van Guatamala. Het is een heel mooi land.
In Antigua ontmoette ik 3 meiden die ook uit Groningen komen. Daar heb ik Antigua mee bekeken en ook een vulkaan beklommen. Dit was een geweldige ervaring aangezien de lucht schitterend mooi was. We beklommen het aan het eind van de dag. Waardoor zonsondergang plaats vond op de vulkaan. Tja ik kan het niet beschrijven je moet er zijn geweest om me te begrijpen. De klim was niet geheel zwaar, dat viel me gelukkig best mee.
In Antigua heb ik de beslissing moeten nemen of ik snel wil reizen omhoog en dan meerdere dagen op 1 plek te kunnen verblijven of nog meer van Guatamala zien maar dan overal maar 2 daagjes te kunnen blijven. Ik heb gekozen voor het eerste. Ik heb daardoor niet een meer gezien. Maar ben naar Chemuc Champey gegaan. Dit is een heel klein plaatsje midden in de jungle met schitterende meertjes.
Ik ben hier heen gegaan met de 3 meiden uit Groningen. Met een minibusje. Vervelende dingen vind ik het maar, ik word er heel makkelijk ziek in. En warm dat ze zijn! En worden helemaal volgepropt. Maar heb het overleeft en het was het helemaal waard. Ik vond Chemuc Champey 1 van mijn hoogtepunten van mijn reis. Maar ook 1 van mijn dieptepunten aangezien het mooie hotel waar we zaten BEDBUGS had! Naja, alleen ik. Dikke pech. Bedbugs zijn kleine beestjes die je bijten en dan krijg je extreme jeuk en ze bijten niet 1 keer nee allemaal naast elkaar. Ik zat er helemaal onder en werd gek van de jeuk.
Maar het hostel pakte het wel goed aan. Mijn spullen werden gewassen en we weren allemaal naar een andere kamer gebracht. Ik was gelukkig na 4 dagen ook van de bultjes af.
Het hotel lag aan een rivier. Daar nog in gezwommen. Ook zijn we met zijn 4en met een tour meegegaan naar de mooiste plek ter wereld. Midden in de jungle lag een rivier met kristal blauw water. Met allemaal groen erom heen. Daar kon je een berg beklimmen en dan had je geweldig uitzicht over alle meertjes vanuit de rivier. Ook watervallen waren er. Ik ben met een zwemband van de rivier gegaan. Er was lichte stroming. Helaas viel 1 van de meisjes over de rotsen. En had zich goed bezeerd. Ik heb geluk gehad want ik schaafde ook met mijn kont over de rotsen. Het is nog geen regenseizoen dus de rivier stond laag.
In de tour zat ook een tocht door een tunnel in een grot. Deze is vol met water dus alleen bikini aan. Er moest in geklommen worden, gesprongen etc en dan alles met een kaarsje. Zodat je iets kan zien. Maar water en vuur is niet de beste combinatie. Als je moest zwemmen moet je met 1 hand boven het water zwemmen. Een goede test hoe je conditie is. Maar ik vond het een geweldige tocht. Ik hou wel van zulks avontuur.
Helaas kon ik geen foto's maken want mijn camera houd niet van water :(
Vanuit Chemuc Champey ben ik met de meiden nadat we de verjaadag hadden gevierd van 1 van de meiden met veel drank (spelletjes) vertrokken naar Tikal. De beroemde ruines. Hier over kan ik zeggen dat je de foto;s moet zien. Het was een mooie ervaring en vond ik leuk om rond te lopen. Hier hadden we ook een gids. Waardoor ik ook meer te weten kwam over het verhaal erachter.
Ze waren echt heel slim die mensen. Hoe ze die stenen piramides gebouwd hebben. Daar hebben ze wel over na gedacht.
Vanaf Tikal naar Belize vertrokken. En dat was zo gek want daar spreken ze engels. Wat een opschakeling. Ook xijn de mensen daar allemaal donker. Ik ben direct door gegaan met de NLse meiden naar Cay Caulker. Dit is een eilandje 1 uur vanaf Belize city. Een geweldig mooi eilandje met een relaxte vibe. Daar heerlijk relax op het kleine strandje gelegen. Kano bepakt vanaf het hostel en beetje rond gepeddeld. Savonds werd er gezellig in de huiskamer drankjes gedaan en gezellige gesprekken gevoerd. Ook waren er kleine discotheken en daar tot in de vroege ochtend wat danspasjes geoefend.
Na 3 nachten heerlijk bijgekomen wilde ik wel meer strand. Maar er stonden ook nog culturele dingen in de planning. Die ik zeker nog wilde zien. O.a Tulum. Meer ruines. Nog maals met de meiden van NL naar toe vertrokken. Een lange bus reis maar wel relaxte bus. In Tulum in een gezellig hostel vetrokken. De ruines kon je bij jezelf bekijken. Ze lagen 4km van ons hostel en aan het strand! De ruines stelden niet geheel veel voor maar met de combi dat het aan het strand lag werd het heel mooi. Uitzicht over blauwe zee en witte strand met een piramide gebouw naast je. Er was daar ook een prive strandje/zee van de ruines. Na lekker zweten daar ingedoken.
Ook nog een dag naar het strand geweest. Een geweldig lang mooi strand. Mooi schoon en heerlijk koel water. Naja koel voor Nederlandse begrippen is het heet :P
Hier was 1 van de Nlse meisjes ook jarig. De andere 2 hadden een super leuke verjaardag voor der geregeld. Een ontbijtje op bed en overdag strand. In de avond ervoor gezellig uit eten en tequilla drinken. Daarna naar een bar gegaan en daar als verassing stond daar om 12uur een taart en een lekker cocktail in een Ananas en als grootste verassing een Pinata. Dat is een groot figuur (meestal pop) van papier machee (of hoe het ook schrijft) met daarin allemaal snoepjes. Deze moet je geblinddoekt kapot slaan. Dit was hylarisch om te zien, helemaal omdat ze al best van Tequilla op had. Hehehe. Normaal gesproken word het op kinderfeestjes gedaan....
Vanuit het hostel nog een tour geboekt naar Chichen Itzna. Meer ruines en ook zwemmen in een cemoto. Een grote rots die hol is van binnen en vol is met water. Heerlijk zoet water dat lekker fris is. Je kon er ook springen vanaf een rots en dat dan ook maar gedaan. Wanneer ik op mn rug lag kon ik de lucht zien en alle bomen om me heen. Zo mooi!
De ruines waren mooi, maar ik had het eerlijk gezien wel gehad met ruines.
Ik ben dan ook maar weer naar het strand vertrokken en deze keer naar Playa Del Carmen. Een plaatsje aan het strand die bekend staat op de feestende Amerikanen. Gelukkig is het geen hoogzeisoen en zijn er niet geheel veel amerikanen. Wel veel Argentijnen en ook veel Israeliers. Maar die zijn eigenlijk overal wel.
Playa Del Carmen is een beetje het Salou van Spanje. Alleen dan voor iets oudere mensen. Jeugdigen van 20 tot 35 A 40 jaar :P
Veel grote hotels hier en ook enorme clubs. Ik als dans liefhebber ga dan ook elke avond lekker dansen. Overdag naar het strand en verder niks doen :) ZO lekker!
Ik heb al een tweede tas gekocht voor de extra bagage wat mee moet. Pff sjouwen!
Morgen ga ik naar Isla mujeres. Het eiland van de vrouwen. De naam komt van de piraten die hun vrouwen daar achter lieten. En aangezien ik nu een heerlijk piraten boek aan het lezen ben kan het niet op om daar mijn laatste week te slijten. Lekker bakken, chillen en misschien iets nadenken wat ik in NL ga doen.

Dikke kus vanuit Mexico

  • 27 Mei 2011 - 18:26

    Marieke:

    Super om te l;ezen wta je allemaal beleefd hebt! Ik kan me voorstellen dat nl nog lang niet trekt, maar helaas komen ook aan leuke dingen en eind..
    Veel plezier nog de laatste periode en alvast een goede reis terug!
    Liefs Marieke

  • 29 Mei 2011 - 23:51

    Lieneke:

    Heey Janneke!
    Super om nog een keer een verhaal van je te lezen!
    Wel echt balen ja van die bedbugs...Rotbeestjes!
    Kusjes!

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Janneke

Van Buenos Aires tot en met Cancun reizen :D

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 3117
Totaal aantal bezoekers 29258

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 15 Mei 2011

Latijns-Amerika!

Landen bezocht: