Death Road - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu Death Road - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu

Death Road

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 December 2010 | Bolivia, La Paz

Lieve vrienden,

Allereerst een fijne kerst iedereen!! Ik heb hier al een kerstgevoel. Morgen kerstdiner hier in het hostel, op zijn amerikaans met een echte kalkoen!
Maar even iets heel anders. Zo als de titel al zegt, ik ben de Death Road overgegaan. Voor degene die niet weten wat dat is. De gevaarlijkste weg ter wereld. De weg is ong 3 meter breed tussen de bergen door met aan 1 kant een afgrond van weet ik veel hoe veel meter diep. Ik heb 64 km gefietst (jaja) over deze weg! Met een rotvaart naar beneden over kiezeltjes en hobbels. Ik ben begonnen op 4700 meter hoog en geeindigd op 1000 meter. Onderweg heel veel regen gehad. Waardoor ik bijna niks zag en toch heel hard ging. Het begin stukje (test) was nog voor de Death Road aan op asfalt. Pff gekkenhuis, tussen de auto´s door racen die zonder licht daar rijden. En het was me toch mistig en dan die regen. Dit stukje vond ik enger dan de Death Road. Dit was voornamelijk geconcentreerd rijden, en genieten van de natuur. Enorm groen, alleen maar bomen en watervallen en dus een diepe afgrond hehe.
Papa, jij zou nu wel denken, had je wel een goede fiets? Ja daar heb ik voor gezorgd. We kregen allemaal een fiets, maar mijn fiets trapte steeds door. Repareerde ze daar terplekke maar ik vertrouwde die fiets niet meer ik toen kreeg ik de mountainbike met vering overal van de gids. Een betere kan je niet hebben denk ik dan ;) Ik had me ook goed beschermd, ik had een helm op, knie beschermers, elleboogbeschermers en dikke jas en broek aan. En daaronder nog mijn eigen warme kleren want hoog in de bergen is het koud. gelukkig beneden geeindigd en daar was het heerlijk warm. Heerlijk bij het zwembad gelegen tropische muziek geluisterd. Daar kregen we ook nog ff de feiten te horen over de Death Road. Zo is 5 maanden geleden nog iemand gestorven. En zo nog vele anderen. Gisteren is er nog iemand van mijn hostel gewond geraakt. Dus mensen ik was blij toen ik in de auto terug zat. Na een super mooie rit tussen de wolken door met een geweldige zonsondergang, na 3 uur bergje op rijden (misselijk!) veilig aangekomen in het hostel.
Daar me opgekleed en op weggegaan naar een shoppingcentrum, want ik vond dat ik een cadeautje mag met kerst. Ik mis al vanaf het begin af aan mijn parfum. Die heb ik dus voor mezelf gekocht:D Verder heb ik van de week een peruaanse muts gekocht, je weet wel met van die flappies tot over mijn oren ;) (Van de reclame van HI heheh). Ik heb nog gezocht naar een kerk hier. Voor kerstnacht. Helaas geen kunnen vinden, maar nu is het ook al te laat...

Ow gisteren heb ik voor het geval dat het mijn laatste dag was (ik wist dat ik de Death Road ging doen) mijn nagels laten doen. Ik heb nu kunstnagels van 1.5 cm met bloemetjes erop. Heel mooi! Maar heeeel onhandig hehehe. Wc doorspoelen, knopen vastmaken, dit verslagtypen het kost allemaal meer moeite. Niet te vergeten wat ik ook heb gedaan, een nederlandse kroket eten :D Er is hier een NL cafe, heerlijk genoten van mijn kroket met een Biertje. Je kon er ook hutspot eten. Maar daar ben ik niet zo dol op. Na dit gegaan te hebben was ik klaar voor de gevaarlijke uitdaging. Hihi.
Ik ga nu ff drankje doen met Lieneke in het hostel. 2 dagen genieten van eten, gezelligheid en rust. Maar ga de opa en oma bezoekjes wel missen.

Lieve mensen, eet smakelijk en vrolijk kerstfeest!!
Is het trouwens nog wit??

Kusje Janneke

  • 25 December 2010 - 11:14

    Lucas:

    Heej Janneke!!

    Het is hier nog aardig wit :) Laatste dagen geen sneeuw meer gevallen in Groningen.. wel in Limburg, daar is het vet drama met de wegen en treinverkeer.. hebben wij gelukkig geen last van :) Vet leuk dat je een kaartje hebt gestuurd! Dat was wel een aangename verassing!!

    Mooi dat je Death road hebt overleefd met je mooie nageltjes :p Veel plezier en fijne kerstdagen!

    x Luc

  • 25 December 2010 - 12:52

    Sanne:

    Thanks voor je kaartje!! Super lief! Hij hangt op mn deur.

    Wel eng hoor, zo'n death road. Die naam maakt het er ook niet plezieriger op. Maar fijn dat je'm hebt overleefd en dat het mooi was.

    Veel plezier daar, fijne kerstdagen :)

    Xx

  • 26 December 2010 - 13:23

    Sharon:

    ja het is hier nog heeel wit, en koud ;)

  • 26 December 2010 - 21:17

    Jelena:

    Janneke!! Waaghals!! :P Hahah tof man!! Ik hoop dat je een leuke kerst hebt gehad daar, hier is het een witte kerst geweest... en errug koud zo nu en dan.. maar wel mooi..
    Alvast een gelukkig nieuwjaar, maak daar ook een goed feest van hea!
    Kus

  • 27 December 2010 - 21:08

    Ria:

    nou nou fietsen zit dus in de familie...
    alleen jij hebt een punt.
    gevaarlijker en hoger,
    misschien een uitdaging voor je ouders?

    Een hele mooie jaarwisseling gewenst.
    xxx.

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Janneke

Van Buenos Aires tot en met Cancun reizen :D

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 29287

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 15 Mei 2011

Latijns-Amerika!

Landen bezocht: