Aangekomen bij mijn broer in Metan - Reisverslag uit Metán, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu Aangekomen bij mijn broer in Metan - Reisverslag uit Metán, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu

Aangekomen bij mijn broer in Metan

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 November 2010 | Argentinië, Metán

Heey mensen,

Mijn laatste blog klopt niet helemaal las ik net. Ik ben namelijk niet direct na Capilla del Monte naar Cordoba gegaan en ik heb ook alle dingen die ik daar van plan was te zien niet bekeken. tja plannen wijzigen op een reis elke dag. Ik heb namelijk een paar dagen gereist met een man van 40 samen met Roel e Chloe. Hij had een auto waardoor we overal makkelijk konden komen.
Deze manwas gescheiden en was op vakantie gegaan alleen, hij vond het erg gezellig om mensen om zich heen te hebben en voor ons was het handig.
Ik heb in Capilla del Monte wel de Cerro Uritorco beklommen. Die berg was niet eens super hoog, zonder gids gedaan. Alleen was ik niet helemaal goed voorbereid. Beneden was het die dag zo 25 graden, dus ik had gewoon een korte broek en hempje aan. Maar niks warm mee genomen. Niet wetende dat ik onderweg klimmende naar de top, hagel zou krijgen, heel veel regen en keiharde koude wind. Een barre tocht naar boven was het dus. Maar wel enorm mooi!
Verder nog Los terrones gezien en parque natural ongamira.
Na 2 nachten in Capilla zijn we met de auto naar Tanti gegaan, daar hebben we een soort chalet gehuurd aangezien de enige hostel daar vol was. Heel gezellige avond gehad met wijntjes en veel kaart spellen.
De volgende dag nog naar een meer geweest de lago San rogue en daarna Carloz Pas. In de avond met de auto naar Cordoba gereden. Dit was nog 3 uurtjes ong. Die avond op stap gegaan in cordoba. Met chloe, roel en die oudere man, Fernando.
24 okt. de volgende dag ben ik naar Alta Gracia gegaan waar ik museum van 'Che'Guevara heb bekeken. Je weet wel de bekende vrijheidstrijder die je overal kunt vinden op tshirts.
Indrukwekkende geschiedenis heeft die man! Daar ook Museum van Gabriel dubois en manuel de falla bezocht. Dit zijn hele bekende kunstenaars. Bijna alle beelden zijn gemaakt door hun in Argeninie.
Na hele dag de musea te hebben bekeken savonds de bus gepakt naar Mendoza. Daar 5 nachten gebleven. Op stap geweest, plaza's bekeken en veel rondgelopen door de stad. Ook was er ook groot park, ben daar ook naar toe gelopen, alleen voelde ik me daar niet zo veilig en ben snel weer terug gegaan. De volgende dag samen met Roel er weer heen geweest. Want je kon een heuvel beklimmen in dat park en dan had je mooi uitzicht over de hele stad en dat wilde ik wel graag doen.
26 okt. heb ik een wijn toer gedaan in Maipu, dat is een klein plaatsje 45 min weg van Mendoza. Hier komen de beste wijnen vandaan!
Ik heb de tour gedaan op de fiets. Dan fiets je tussen de wijngaarden door naar alle wijnproeverijen. Ik heb ook een museaum bezocht, waar je kon zien hoe wijn heeel vroeger werd gemaakt en ik heb verschillende brouwerijen bezocht. De wijnen waren heel lekker en half dronken weer terug gefietst.
27.okt. Was de dag dat alle mensen werden geteld in Argentinie. Dit houd in dat iedereen thuis moest blijven. Tja een geboorteregister kennen ze blijkbaar niet haha. Maar alle winkels waren dicht, echt alle! Zelfs de kleine kiosken. Die dag heb ik maar niks gedaan. Alles was dicht en er waren bijna geen mensen op straat.
28. okt heb ik een museum bezocht over de historie van Mendoza. Er is een Aardbeving geweest daar en toen is bijna de hele stad plat gegaan. De vondsten na opgravingen heb ik daar bekeken. Savonds was er een gratis Choriza-pan party in de hostel. Onbeperkt, worstjes eten op een broodje. Heerlijk!
29 okt moest ik er weer vroeg uit want ik heb een tour gedaan naar de bergen van mendoza. Heb een trekking gedaan en daarna 40 meter gerappeld naar beneden (soort abseilen langs rotsen) daarna heerlijk in therma baden gelegen, een grote spa tussen de bergen. Water was heerlijk warm en je hoeft alleen maar om je heen te kijken om te genieten van het schitterende uitzicht.
30. okt naar Santiago vertrokken. Daar de stad bekeken en op stap gegaan met 2 jongens die bij ons in de kamer sliepen.
31. okt de berg San Christobal ''beklommen'' met een trein. Hier heb je schitterend uitzicht over de hele stad.
In de middag de bus genomen naar Vina del Mar, kust plaatsje in Chili. Vandaag was het Halloween dus ben ik verkleed op stap gegaan. Ik heb mezelf geschminkt als Zombie. In Chili wordt Halloween gevierd dus tja ik moest wel mee doen hea haha.
Pas laat in de ochtend terug gekomen van het feestje.
De volgende dag 1 nov er vroeg uitgegaan (4 uur slaap) en naar Val Pariso gegaan. Dit plaatsje ligt 1 uur van Vina del Mar en ligt ook aan de kust.
Het was een gezellig stadje. vreemde was dat het heel druk was in het centrum op een pleintje dat het stadje maar klein is. Maar wat bleek toen ik goed keek, daar stond de racket waar de mensen uit de mijn mee zjn bevrijd!! Klein dinkie maar hoor, ik weet niet of ik het zou durven om daarmee bevrijd te worden.
Na deze vermoeide dag, heerlijk gekookt voor mezelf en vroeg op bed want de volgende dag om 8 uur de bus genomen naar Mendoza terug waar we overstap hadden naar Cordoba. In Cordoba de stad nog eens goed bekeken en op stap gegaan met mensen uit het hostel.
Met chloe het meisje waar ik mee reisde, klikte het niet helemaal meer, waardoor we hebben besloten niet meer samen verder te reizen.
We hadden samen nog de busreis naar Salta geboekt en deze bus hebben we dan nog samen genomen. Mijn plan was om daarna dan naar Metan te gaan, naar mn broer. Maar dezelfde avond sprak ik Marinus nog op msn en die zei dat ik ook kon uitstappen van de bus naar Salta in Metan. Dus ik heb dat gevraagd aan de buschauffeur. Maar hij stopte niet op het busstation maar hij wilde me wel uitzetten bij de snelweg. Dat maar gedaan. Gevraagd hoe ik moest lopen naar de busstation en daar gebeld naar Monica der ouders. Die hebben me opgehaald met de taxi en later zag ik Marinus en Monica ook. (die hadden eerst nog een lekke band me de fiets). Ik kwam ook al om 6.30 aan bij Monica haar ouders. Voelde best vreemd zo vroeg. Beetje ongepast. Maar het blijkt dat ze hier heel vroeg opstaan.
Monica heeft mij metan beetje laten zien en daarna ben ik meegegaan naar het huis van monica en marinus. Wat 3 km weg is van het huis van Monica har ouders waar ik logeer. Daar meegeholpen met verven van het huis.
De volgende dag met de zus van Monica, Deborah, op de brommer kinderen opgehaald uit een buitenwijk. ZO erg om te zien hoe de kinderen leven, totaal geen hygiene, geen liefde (de ouders kijken niet om, als je hun kind ophaald). 1 Meisje was zelfs flink aan het huilen toen we haar ophaalden. Haar ogen waren helemaal dik van het huilen.
Het ergste vind ik dat de kinderen geen thuis hebben, ze kennen geen liefde en geborgenheid. Hier wil Monica en Marinus met stichting Metan ook verandering in brengen zodat de kinderen dit hun latere kinderen niet aan doen.
Met de kinderen spelletjes gedaan en gezongen en gedanst. Daarna gingen ze eten en ben ik mama gaan bellen. heel fijn om iemand eens gewoon te spreken.
Mijn plan is hier om spaans te leren en daarna weer verdr te reizen. Vind het spannend maar gezonde spanning. Ik kijk er naar uit om de wereld verder te verkennen. Argentinie kan ik jullie aanraden te bezoeken, het is een mooi land!
kortom ik heb het nog steeds naar mijn zin. Het enige min puntje is dat ik nog niet de taal spreek. Maar ik ben vollop gemotiveerd!

Tot de volgende blog. Lieve groeten uit Metan! xxx



Verslag uit: Argentinië, Metán

Janneke

Van Buenos Aires tot en met Cancun reizen :D

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 29289

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 15 Mei 2011

Latijns-Amerika!

Landen bezocht: