Van Iguazu naar Cordoba naar Capilla del Monte - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu Van Iguazu naar Cordoba naar Capilla del Monte - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu

Van Iguazu naar Cordoba naar Capilla del Monte

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

20 Oktober 2010 | Argentinië, Córdoba

Iguazu moet je gezien hebben! Geweldig mooi die watervallen. Bus omboeken is gelukt en beide kanten kunnen zien van de watervallen. Dit houd in van de Braziliaanse kant en de Argentijnse kant. Ik ben dus ook in Brazilie geweest nu hihi.
Ik moest helaas 1 nacht langer blijven in Iguazu vanwege het missen van de trip op de eerste dag, maar achteraf was dit meer geluk dan pech want het regende die dag enorm. En de volgende dagen alleen maar zon gehad!
Met een bus naar Iguazu Falls Argentijnse kant gegaan. Daar zo´n 6 km rond gelopen op het park. Enorm veel dieren daar. Heel mooi. Wasbeertjes, apen, grote vogels (geen flauw idee wat voor :P)maar ook grote mieren, duizendpoten en heel veel vlinders. Ook zijn Chloe en ik met een speedboot geweest ONDER de watervallen. Je kan je voorstellen.. kletsnat. Tot ondergoed toe! Maar super gaaf! Helaas heb ik met mijn ogen open naar de watervallen gekeken en te veel water in mijn ogen gekregen waarvoor mijn ogen enorm rood werden. Heb paar dagen vuurrood oogwit gehad van beide ogen, soort oogsteking denk ik. Nu een paar dagen bril op en aan het spoelen met mijn lenzenvloeistof en het gaat al stukken beter.
Van de Iguazu had ik al een bus gereserveerd voor naar Cordoba. Maar daar aangekomen bedacht dat het leuk en handig qua planning om direct door te gaan naar Capilla del Monte. Dit is een plaatsje 3 uur met een minibus vanaf Cordoba. Dit plaatsje heeft allerlei mooie plekken om te zien (tip google het even). Morgen ga ik met Chloe de Paseo el Zapato bekijken daarna de Dique el Cajon en ook nog de Los Mogotes y Paso Del Indio. Dit allemaal te voet. Echte hiking tochten :) Ja, ik ben zeer blij met mijn bergschoenen. Gebruik ze bijna elke dag.
Overmorgen ga ik de Cerro Uritorco beklimmen. Dat duurt zo 4 uur omhoog hiken en 3 uur afdalen. Lijkt me zeer mooi!
Na deze 2 nachten in Capilla del Monte gaan we terug naar Cordoba om daar t weekend mee te pakken. Ben wel weer toe aan feesten!
Het voelt soms net alsof je doordeweeks aan het werk bent en de weekenden mag uitgaan en lol maken :P
Doordeweeks is het vroeg opstaan.
Ontbijt is helaas in elk hostel bijna hetzelfde waardoor het mijn neus uitkomt soms. Dulce de leche is niet voor mij besteed. Enorm zoete rotzooi. En Cornflakes hoef ik de komende jaren ook niet meer.
Maar ik maak dit allemaal goed door voor de lunch zelf een broodje te maken met een eitje, tomaat, salami en kaas. (wat helaas niet zo smaakvol is als de Nederlandse).
Muggenseizoen is ook geopend hier.
Moet me al regelmatig insmeren. De zon wordt ook steeds feller, ik merk dat het bijna zomer is.
Hoe is het daar? Wordt het al koud en vroeg donker?
Ik laat jullie weten hoe Capilla del Monte en Cordoba waren. Daarna op naar Mendoza gevolgd door Chilli!

Adios xxxxxxx

  • 21 Oktober 2010 - 08:57

    Jelena:

    Wooehoee Gooo Janneke.
    Moeten we anders ff een paar lekkere broodjes naar je opsturen?? ;)

    Heb je btw al weer nieuwe foto's?

  • 21 Oktober 2010 - 10:03

    Sanne:

    Oei, zijn je ogen nu alweer beter?
    Het weer is hier kouder aant worden. Overdag rond de 10 graden ofzo. Soms gure wind. Maar nog geen handschoenen aan! ;). Ik zal van de week mijn winterdekbedje uit de kast halen, lekkerrr warm. Nouja, jij beleeft de zomer gewoon nog 'n keer! Hartstikke lekker :). Vroeg donker valt ook ngo wel mee vind ik. Maar de klok moet nog 'n uur achteruit he, dus dan zal 't gevoelsmatig wel sneller koud en donkerder worden ;). Ja, ik ben ook wel benieuwd naar foto's! Maar je zei al dat het lastig uploaden was..

    Kuss

  • 28 Oktober 2010 - 20:23

    Ria:

    Zo te lezen beleef je wel heleboel. Fijn dat je het eten in ons kikkerlandje waardeert.
    Dan denk aan ons...
    Heb je wel anti-muggen gel bij je? iets met DEET er in is heel goed.
    Daar vast wel te koop.
    veel plezier daar en de groetjes Koen En Ria.

  • 31 Oktober 2010 - 17:35

    Marieke:

    Hoi janneke, Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en ik kan me goed voorstellen dat je heel veel krijgt te zien! Vandaag zijn we even bij opa en oma geweest (waren we ook al een jaar niet meer geweest, schaam) en je krijgt de groeten!
    Meid, heel veel plezier en ik lees graag je verhalen. Groetjes Marieke

  • 01 November 2010 - 13:12

    Jaime:

    hoooi,

    Je houdt jezelf lekker bezig zie ik! Die watervallen zien er idd mooi uit, volgens mij had zitten die ook in een bbc-documentaire.

    En je verhaal over ontbijt is heeeel herkenbaar hehehe :D

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Janneke

Van Buenos Aires tot en met Cancun reizen :D

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 29292

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 15 Mei 2011

Latijns-Amerika!

Landen bezocht: