Alweer bijna 2 weken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2 weken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2 weken

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 Oktober 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!
Het is weer eens tijd voor een update want ik heb al zoveel meegemaakt.
Allereerst heb ik in NL vaak mensen horen zeggen: ´wat doe je daar dan elke dag als je alleen maar gaat reizen?´ Nou ik kan jullie vertellen, genoeg! Er zitten voor mij op sommige dagen te weinig uren in een dag :P
Alleen al het zoeken naar een hostel (wat de afgelopen keer 4 uur heeft gekost)neemt zo een dagdeel in beslag. Daarnaast het zoeken naar een restaurant of supermarkt, het uitzoeken van de volgende bestemming en voornamelijk socializen met andere backpackers en natuurlijk het bezoeken van touristische plekken. Je kan het er maar druk mee hebben hihihi.
Maar er waren wat mensen die vroegen hoe het eten hier was en of de hostels goed waren etc.
Slapen
Van slapen komt weinig terecht. doorgaans slaap ik in een Dorm (6 bedden in 1 kamer) waardoor je steeds wakker wordt gemaakt door je roomies. Maar ik begin hier steeds meer aan te wennen :)
De hostels waar ik in heb geslapen waren allemaal prima tot nu toe. Wel even zoeken soms (en eerst de kamers bekijken), want sommigen zijn echt heel vies!!
Tot nu toe zijn de badkamers redelijk tot goed en heb ik bijna altijd een warme douche gehad.
Het personeel in hostels zijn heel behulpzaam kunnen redelijk goed engels en houden van uitgaan. Waardoor ik al paar keer met hun mee ben geweest.
Vervoer
Met het openbaar vervoer is hier heel goedkoop. Je betaald zo 1.20 peso voor een bus kaartje voor een trip door de hele stad. Maar de Metro is relaxter en hoevaak je ook overstapt het kost je maar 1.10 peso (5 peso= 1 euro)Alleen rijd de metro maar tot uurtje of 22.00
Waardoor ik regelmatig de taxi neem, die ik verhouding met Nl echt heel goedkoop is. Meestal rond de 30 peso kwijt.
Maar het meest wordt gewoon gelopen hier :)
Fietsers zie je hier ook wel, en je kan ze ook huren, maar ik durf het niet aan. Verkeer rijd dwars doorelkaar. Gewoon wandelen is al oppassen.
Eten
Ontbijt in de hostels is bijna overal hetzelfde. Het bestaat uit: Thee of koffie, Cornflakes, warme melk, zoete yoghurtdrink (mierzoet) stokbrood, en jam en dulce de leche (soort caramel stroop). Van zoetigheid houden ze hier wel. Maar doordat ontbijt zo vroeg is (meestal tussen 8.00-10.00) sla ik het vaak over.
(Even tussendoor, kost erg veel moeite om in dit hostel een verslag te typen aangezien elke 20 min de pc uitgaat voor de volgende persoon.En internet is nergens snel waardoor foto´s uploaden moeilijk gaat.)
Maar het eten in restaurant is prima, wel beetje overal hetzelfde. Je ziet hier heel veel vlees wat op de BBQ wordt klaar gemaakt. Verder veel pasta´s zoete aardappelen en als groenten: aubergines, uien en wortelen.
Typisch argentijns zijn de Empanadas (bladerdeeg gevuld met vlees) en ook overal op straat zie je gesuikerde pinda´s. En Hotdogs en hamburgers. Maar het meest zie je pizza tenten en fastfood bedrijven a la Mac Donalds. (jaja, hier wel gewoon hoor Eef).
Maar Chloe en ik koken ook graag voor onszelf in de hostels zijn vaak keukens aanwezig. Lekker veel groentes maken we dan.

Mensen en veiligheid
Ik voel me overal wel veilig tot nu toe. Wel op mijn hoede blijf ik voor tasjesdieven. (me niet laten afleiden als ik op straat loop, en mijn tas altijd op mijn buik dragen)
Ik heb al 1 keer iemand zien beroven en in de hostel zijn we vandaag beroofd van ons eten in de gemeenschappelijke koelkast. Je kan gewoon niemand echt vertrouwen.
Maar de mensen zijn wel erg aardig en behulpzaam hier. Sommigen zijn beetje vies, maar dat zie je overal in de wereld wel.
We worden veel aangekeken op straat, soms zelfs aangestaart. En ik krijg enorm veel complimenten, dat ik zooo mooi ben, voornamelijk over mijn ogen. Het komt zo langzamerhand mijn strot uit hahaha.
In Buenos Aires zie je echt een mix van mensen. De echte argentijnen zie je niet veel. Het is echt een wereldstad.
De politie is wel corrupt hier, dat hoor je van iedereen.
De mensen zijn netjes gekleed. Je hebt hier ook te leuke winkels. Too bad dat er niks meer in mijn backpack past :(
Maar zelfs in mijn simpele kleding vinden mensen me nog mooi... jaaj zelfs op bergschoenen heheh.

Een opsomming wat ik heb bezocht in Buenos Aires. Wat ik afgelopen tijd heb gedaan:
In wijk La Boca
Naar de Caminito geweest (de gekleurde huisjes) Met de bus hier heen gegaan. De wijk in La Boca is niet veilig, alleen dat ene straatje waar de huisjes zijn. Armoede niet echt gezien, alleen in de bus veel vieze kinderen.
In de wijk San Telmo
Naar de plaza Dorrego (antiek markt). Heeeel veel kraampjes, zoveel had ik nog nooit gezien. Met allemaal zelfgemaakte sieraden, poppetjes, kleding en dus antiek. Hier ook de klassieke tango gezien op straat.
In de wijk Recoleta
Cementerio de la recoleta. Dit is de begraafplaats voor Elite mensen. Ze zijn begraven in te grote graven met allemaal beelden Hier ligt Evita ook tussen. Helaas niet kunnen vinden tussen 1000en graven.
Ook naar Iglesia de Nuestro Senora de Pilar geweest, waar een doopdienst plaatsvond. Even gekeken en uitgerust daar. Mooie kerken hier, allemaal katholiek hea ;)
Ook kwamen we in deze week professionele hondenuitlaters tegen. Deze laten wel 15 honden tegelijk uit. Heel mooi om te zien al die lijnen.
In de Wijk Palermo (hier ook 3 nachten geslapen)
heerlijk in de tuinen gelegen die heel mooi worden onderhouden. Met speciale bomen en planten.
Lekker bruin geworden. Ook voorbij de Jardin Zoologica gelopen (dierentuin) maar gehoord dat dit niet zoveel aan was.
In de wijk City Center (waar we begonnen waren en nu ook weer slaap)
Galerias Pacifico )shopping centrum) met alleen maar merk kleding en europese prijzen. wel hele mooie kleren!!
Obelisco. Een opvallend beeld dat je van alle kanten in de wijk kunt zien van wege zijn lengte. Het lijkt op een grote piemel haha.
Cathedral Metropolitana wat komt uit 1827. Mooie kerk waar de Liberaal Jose de san Martin zijn graf is.
Casa rosado, plein met het gebouw met balkon waar Evita de mensen toesprak in 1940

Zo opsomming van wat ik heb gezien hier.
Verder nog 4 dagen naar Puerto Madryn geweest. Wat ligt aan het begin van Patagonie.
Een erg mooi dorpje. Heel rustig maar heel touristisch. Ze leven daar van de mensen die komen voor de walvissen. En ja ik dus ook!
De busreis was 18 uur en redelijk prijzig maar dan heb je wat.
Bij aankomst in de busterminal hebben we direct een tour geboekt voor naar Penisula Valdes. Het natuurreservaat waar de walvissen etc waren. De volgende dag vroeg met hun hele dag op pad geweest. Met een klein bootJE op zee geweest met een sterke wind! Had gelukkig een zeeziekte pilletje genomen. Maar geweldig die walvissen!! Daarna naar Punto Norte gegaan met de auto en daar dus pinguins gezien. Geweldige beestjes. Ook nog zeeolifanten gezien die heerlijk sliepen in de zon en hun jongen groot brachten (voeden).
1 okt. kwamen we weer aan in Buenos Aires. Zodat we hier weekend mee konden pakken. We hadden weekend ervoor al wat vrienden gemaakt. En daar mee afgesproken.
Ze hadden voor ons gekookt. Heerlijk was het. Groot stuk vlees lekkere groenten. En lekker toetje! Brownie met ijs en ja, zelfgemaakt! Ja die jongen kon dat wel. Ook een te relaxt huis hadden ze! Daarna naar een club gegaan met hun. gezellig avondje zo.
Volgende dag lekker uitgeslapen en wat gesocialized. Savonds voor ons zelf gekookt =) in de hostel en drankje onder de hostel gedaan. Daar weer wat mensen ontmoet en met hun naar een tent geweest waar vrienden van hun optraden. Echt vreemde muziek was het, maar volgens mij typisch argentijns. Ik noem het huppel muziek. Mensen springen en huppelen in het rond erop haha. vanmiddag nog heerlijk in de zon gelegen in een park dat te mooi was! Allemaal mensen die skeeleren daar (hot hier) en eten mee brengen en met hele families er zitten. Lijkt beetje op hoornseplas maar dan 10 keer zo groot)
Nu ga ik zo naar een club waar ze dance en house draaien. Dat is meer mijn genre. Ik zal de mensen maar eens gaan opzoeken.
De planning voor wat we gaan doen, veranderd per minuut. Ik begin echt te wennen aan het relaxte backpackers bestaan van alleen maar doen waar ik zin in heb. Het bevalt me wel!!
We gaan miss overmorgen naar tigre met wat mensen die een boot hebben hier en een huis op een eiland daar (lekekr luxe) en daarna naar Urugay voor paar daagjes. Overtocht over water is maar 3 uurtjes. montevideo doen we waarschijnlijk ook nog aan. Daarna komen we terug in B.A om door te reizen naar boven via allemaal leuke steden. Te leuk en te veel keuzen hier... moeilijk hoor.
Maar ik ga even weer gezellig doen hier. Ik laat snel weer horen wat de plannen zijn.
Ik heb ook een argentijns nummer nu. 00542965314214. Dus smsen op mijn oude nr heeft geen zin.
Bedankt voor de leuke mailtjes en smsjes. Denk aan jullie! Mis Nederlands op zijn tijd heus wel. Maar vermaak me hier prima!

Tot snel. xxx



  • 04 Oktober 2010 - 18:07

    Inge Loes:

    Heey lieve meis,

    Wat een geweldig verhaal! Super als ik zo hoor wat je doet! Ik kan het me bijna niet voorstellen omdat mijn leven alleen uit stage lijkt te bestaan hihihi! Ben wel beetje jaloers hoor! Maar ben super blij voor jou!!
    Veel plezier weer en tot snel lieverd!!!

    Hou van jou! Dikke kus

  • 04 Oktober 2010 - 19:31

    Ria:

    leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    geniet ervan.!!

    hartelijk groet van
    koen en ria

  • 09 Oktober 2010 - 17:52

    Sanne:

    Dikke Tuut Uut Grunn!

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Janneke

Van Buenos Aires tot en met Cancun reizen :D

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 29296

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 15 Mei 2011

Latijns-Amerika!

Landen bezocht: