Buenos Aires baby! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu Buenos Aires baby! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Heuvelen - WaarBenJij.nu

Buenos Aires baby!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 September 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve mensen,

Allereerst ik heb het erg naar mijn zin.
De reis naar B.A is mij erg meegevallen. De vlucht van Houston naar B.A ging heel snel, heb bijna alleen maar geslapen. Bij aankomst op het vliegveld was het even zoeken hoe we nou in het centrum konden komen met de bus (we wilden geen dure taxi). Uiteindelijk allemaal gelukt en met een lange wandeltocht en 10 keer vragen en kijken op de kaart aangekomen in de Hostel in het centrum. Hostel is prima, met erg aardige personeel. We zijn op de eerste dag uiteten geweest met eigenaar en receptionist naar een typisch Argentijnse tent die ook nog eens goedkoop was. Chloe en ik hadden zoiets anders niet zo snel gevonden.
Gisteren naar een super leuk tentje geweest die aangeschreven stond in de Lonely Planet. Erg handige reisgids =)
Verder heeft de receptionist ons veel geholpen met leuke plekken vinden op de kaart. We hebben in La Boca de beroemde gekleurde huisjes gezien, heel veel mooie parken, Obelix, Evita´s huis, de beroemde huilende moeders die al 30 jaar elke donderdag bijeekomen omdat ze hun kinderen missen/afgepakt vanwege de dictatuur. Heel indrukwekkend.
Verder is B.A echt een wereldstad, je hebt hier echt alles en alles is ook modern en heel groot! Reizen met de O.V is heel goedkoop. Bus en metro kosten 20a 30 eurocent.
We gaan vandaag uit deze Hostel uitchecken en naar de wijk Palermo verhuizen, dat is een wijk waar je leuk op stap kan gaan =) En ook grote parken hebt en leuke eettentjes.
Zoals je leest, heb ik het prima naar mijn zin. We blijven tot en met zondag hier in B.A en gaan dan stukje reizen, naar een Schiereiland waar pinguins walrussen, walvissen etc zijn. Dat ligt meer naar het zuiden. Begin van Patagonie =) waar het kouder is.
Foto´s komen snel!!
Ik voel me totaal op mijn gemak hier, mensen zijn heel vriendelijk. Chloe en ik zijn nog niet zo goed in kaart lezen maar we kijken nog geen minuut op de kaart of mensen vragen al of ze ons kunnen helpen.
Het was wel koud hier afgelopen dag maar vandaag al beter. Tot snel.
xx Liefs Janneke

  • 24 September 2010 - 15:48

    Tanja:

    Fijn te lezen dat het goed gaat pop..
    En ik ben jaloers...
    ZIjn daar een beetje mooie mannen.. anders boek ik een enkeltje:P

    (K)

  • 24 September 2010 - 19:00

    Roelie En Wiebe Dijk:

    Hoi Janneke, van je moeder je gegevens doorgekregen. We gaan je zeker volgen. We wensen je een hele fijne tijd toe. Geniet ervan.

  • 24 September 2010 - 19:14

    Sanne:

    Nice!

  • 26 September 2010 - 17:25

    Inge Loes:

    Goed te horen dat je reis je mee viel, dat leek mij namelijk erg lang :)
    Ben ook blij te horen dat je je goed voelt, hou dit vast!

    Dikke kus

  • 27 September 2010 - 08:37

    Sterre:

    Lieve Janneke,

    Wat fijn om te horen dat je reis goed is verlopen en dat je het nu al zo naar je zin hebt. Het klinkt in ieder geval fantastisch! Ook heel gaaf dat je nog naar het schiereiland gaat om pinguins etc. te bekijken. Zal wel geweldig zijn. Hier gaat verder alles z'n gangetje. Gaime is er nog steeds nooit, en Sietske valt inderdaad mee ;)! Hoewel ik nu naar Jürgen moet gaan om mijn hart te luchten en dat is toch niet helemaal het zelfde! Ben benieuwd naar je volgende verhaal, veel plezier in ieder geval!

    LIEFS Sterre

  • 29 September 2010 - 18:24

    Jelena:

    Yoo Janneke!
    Ik heb me aangemeld via de mail. Dus als je een mooi verhaaltje schrijft, krijg ik daar een berichtje van! :)
    Fijn dat alles goed gaat!

    XX

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Janneke

Van Buenos Aires tot en met Cancun reizen :D

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 29299

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 15 Mei 2011

Latijns-Amerika!

Landen bezocht: